تکنیک هایی برای افزایش فعالیت ذهنی

(ارسال شده در ۱۳۹۴/۰۷/۲۳ - ساعت ۱۴:۱۰)
تکنیک هایی برای افزایش فعالیت ذهنی
یکی از مهمترین تکنیک هایی که باعث افزایش قدرت یادگیری میشود، افزایش فعالیت ذهنی است. میزان واکنش ما نسبت به مطالب تحت تاثیر حالات روحی، علایق، انگیزهها و فنون مورد استفاده در مطالعه تغییر میکند. هر چقدر این واکنش نسبت به مطالبی که مطالعه میکنیم بیشتر باشد، آن ها بیشتر و بهتر در ذهن ما جای خواهند گرفت. برای ایجاد واکنش فعالانه ذهن میتوانید از روش های معرفی شده در این مقاله استفاده کنید.
{لاک غلط گیر سی کلاس، تنها لاک توانمند در مناطق با دمای بالای 40 درجه }
1- گرم کردن:
ذهن ما نیز مانند جسم ما برای این که ورزیده تر باشد و کارش را بهتر انجام دهد، نیاز به گرم کردن دارد. در پانزده دقیقه اول مطالعه نیروی ما صرف گرم کردن مغز در جهت تمرکز روی موضوع مورد نظر میشود. بنابراین کارآیی فرد در 15 دقیقه ی اول کمتر است.
حتماً تا به حال متوجه شده اید که در دقایق اول امتحان فهم سۆالات و پاسخ دادن به آن ها تا اندازه ای مشکل است. اما بعد از چند دقیقه با سهولت بیشتری موفق به پاسخ دادن به سۆالات میشوید. پس اگر شروع درسی برایتان مشکل بود، دلسرد نشوید و به مطالعه ادامه دهید. وقتی ذهنتان آماده شد با سرعت بیشتری مطالب را فرا خواهید گرفت.
{بدون هیچ لکه اضافی، برایتان می نویسد. خودکار سی کلاس }
به طور کلی بهترین راه برای گرم کردن ذهن، مرور مطالب گذشته است. این کار علاوه بر آماده کردن مغز، باعث میشود که بهتر بتوانید بین معلومات جدید و دانسته های قبلی ارتباط برقرار کنید.
2- تکرار کردن:
همان طور که ذکر شد، مرور و تکرار مطالب گذشته به فهم مطالب جدید کمک قابل توجهی مینماید؛ چون باعث میشود ذهن فعال تر شود.
3- اثر "بالارد":
این اثر مربوط به قسمت ناخودآگاه ذهن میباشد. در حقیقت بعد از مطالعه قسمتی از مغز هنوز به فعالیت خود در زمینه یادگیری و یادآوری مطالب خوانده شده، ادامه میدهد. درست مانند وقتی که پا را از روی پدال گاز برمی دارید، اما ماشین هم چنان به حرکت خود ادامه میدهد.

برای تقویت و ادامه این حرکت ذهنی باید:
اولاً، نسبت به مطالب در خود علاقه ایجاد کنید، زیرا ثابت شده مطالب مورد علاقه زمان کمتری میبرد. حتی تظاهر به داشتن علاقه به یک مطلب قدرت یادگیری را افزایش میدهد.
ثانیاً، در خود انگیزه ایجاد کنید. اهمیت یادگیری مطالب را برای خود مشخص کنید تا با هدف و انگیزه بیشتری مطالعه کنید.
{لاک فقط لاک سی کلاس }
ثالثاً، پس از مطالعه مطالب مشکل، به ذهن خود کمی استراحت دهید. چون هر چقدر مطالب مشکل تر باشد و قوای ذهنی بیشتری را به کار گیرد، حرکت ناخودآگاه ذهن بیشتر خواهد بود.
جالب است بدانید بسیاری از کشفیات مهم مانند کشف انسولین که توسط “بانتینگ” صورت گرفت، در اثر فعالیت قسمت ناخودآگاه ذهن و در خواب حاصل شده است.
{فقط به نوشتن فکر کنید با خودکار های سی کلاس : خودکار های سی کلاس ، روان می نویسد و جوهر اضافی پس نمی دهد }
با ما
در تماس باشید
نشانی: تهران، خیابان سعدی شمالی، کوچه جابرزاده، پاساژ سرزمین چرم، طبقه چهارم
تلفن: ۳۴۶۷۹۰۰۰-۰۲۱
کدپستی: ۱۱۴۶۶۵۶۹۵۷
پست الکترونیک : info@cclass.ir
فروش سازمانی : ۰۹۱۲۷۹۹۴۲۰۶

ارسال پیام