داستان مداد

(ارسال شده در ۱۳۹۴/۰۷/۲۵ - ساعت ۱۳:۱۴)
داستان مداد
سلام... من، مداد، راحت ترین وسیله نگارش در تمام دنیا هستم. کاملا قابل حمل، بدون نشت، قابل پاک شدن و معمولا غیر سمی ام. هیچ مشکل الکتریکی بر عملکرد من تاثیر ندارد. با اینحال به عموان وسیله ای کاملا در دسترس در سراسر دنیا، به اهمیت و فایده من کمتر توجه شده است.

با وجود انجام کامل و واضح وظائفی که به من سپرده می شود، وجود من بدیهی فرض شده. وقتی مدادی کهنه و ریش ریش می شود دور انداخته شده و بی هیچ نگرانی ای مدادی دیگر جایگزینم می شود. من با کمترین فشار می نویسم و هنگامی که درباره نوشته ای مردد هستید، مداد پاک کن مانند تکیه گاهی محکم از شما حمایت می کند.
{ یک خطا پوش وفادار، لاک غلط گیر سی کلاس }

من، مداد زرد رنگ، شماره 2 هستم. وقتش رسیده که توانایی ها و موفقیت های ما شماسایی شود. هدف من تشکر از افراد و شرکت هایی است که انواع مداد را تولید و به دنیا معرفی نمودند. همچنین مایلم جایگاه شایسته ای برای مدادها در سلسله مراتب سایر نوشت افزارها تعیین شود.
مدادهای چوبی می توانند به طور متوسط 45000 کلمه بنویسند (معادل 35 مایل) و 17 بار تراشیده شوند. نوک یک مداد معمولی می تواند فشاری معادل 3750 پوند بر اینچ مربع را تحمل کند.
فیلیپ تسالونیکا شاعر یونانی 20 سال پیش از میلاد مسیح (ع) در یکی از نوشته هایش از استفاده از وسیله ای با توصیف مداد را ذکر نموده است.

خالص ترین گرافیت کشف شده در سال 1564 زمانی که یک درخت بلوط بر اثر طوفان در بارودیل انگلستان فروافتاد، رونمایی شد. چوپان های منطقه از تکه چوب هایی که پیدا کردند برای علامت گذاری روی حیوانات استفاده می کردند اما نتیجه استفاده از این ماده چندان تمیز نبود که این مشکل نیز با بریدن آن به قطعات کوچک و گذاشتنش داخل لوله های چوبی رفع شد. نام این ماده کشف شده را "سرب سیاه" گذاشتند. در 1779 شیمیدان سوئدی، ک.و.شیله، دریافت که سرب سیاه شکلی از کربن است و نام گرافیت را پیشنهاد داد. این کلمه در زبان یونانی یعنی نوشتن. اولین مدادها به شکلی که امروز می شناسیم از گرافیت بارودیل ساخته شده بودند.
{ لاک فقط لاک سی کلاس }

در سال 1662 در شهر نورنبرگ، فردریش استدلر فروشگاه کوچک مدادفروشی خود را افتتاح کرد. در سال 1765 در دهکده نزدیکی به نام اشتاین، اجداد من، اولین مدادها، توسط کاسپر فابر تولید و فروخته می شدند. او تکنیک ترکیب گرافیت با خاک رس باواریا و گذاشتن ان داخل لوله های چوبی را تکمیل کرد. امروزه فرزندان و نوادگان وی هنوز در نورنبرگ آلمان و ویلکس بار به همان روش مداد تولید می کنند.
با فاصله زمانی خیلی کمی بین 1790 و 1795 نیکلاس ژاک کنته در فرانسه و جوزف هاردتموت در اطریش نیز محفظه هایی برای گرافیت داخل چوب ساختند و بعنوان مداد از آن استفاده کردند. کنته هنرمند/ دانشمند و هارتموت سفالگر بود و هر دو مدعی این بودند که مخترع مداد هستند.
موادی که کنته استفاده می کرد شامل گرافیت پودری مخلوط با خاک رس و موم بود که در کوره حرارت می دید. این مخلوط ماده نوشتاری عالی ای را تولید می کرد که می توانست علاوه بر رنگ سیاه، رنگ های مختلف خاک را ایجاد نماید. کارخانه او و برادرش لویی در سال 1793 افتتاح شد. امروزه در سرتاسر دنیا از همان مواد برای تولید نسل جدید مداد استفاده می شود.

نام هاردتموت سفالگر در دائره المعارف آلمانی بعنوان مخترع مداد (سربی) ذکر شده است. معمولا از وی بعنوان تولیدکننده بهترین مدادها از نظر درجات مختلف سختی بوده نام برده می شود. کارخانه مداد هاردتموت در بودوایس اطریش قرار داشت.
{ دستان شما همیشه پاک است با خودکارهای سی کلاس }

همانطور که می بینید تاریخ مداد با اسامی بزرگی همراه بوده که هنوز در یادها ماندگار و مورد احترامند.
مواد مورد نیاز برای تولید مداد از مکانهای مختلف جمع آوری می شوند: کمی خاک رس از باواریا و کمی از گرجستان؛ موم از برزیل و مکزیک، صمغ تراگاکانت از آسیا، گرافیت از سریلانکا، ماداگاسکار و مکزیک؛ سرو از کالیفرنیا، اورگون و نوادا و غیره.

شرکت محصولات سرو کالیفرنیا در استوکتون کالیفرنیا عرضه کننده اصلی چوب های خوشبوی مداد است که برای ساخت مدادهای باکیفیت در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند. این چوب ها با هوا خشک شده و با موم و رنگ تحت فشار قرار گرفته آغشته شده اند. دلیل تحت فشار قرار دادن موم و رنگ این است که استرس های وارده حذف گردد و در مداد بعنوان روغن نرم کننده عمل کنند. از یک درخت سرو با اندازه متوسط می توان 172 هزار مداد ساخت.

هم اکنون شرکت های زیادی در دنیا مداد تولید می کنند. حدود 14 شرکت در ایالات متحده. آنها سالیانه حدود 2 میلیارد مداد تولید می کنند. بعضی از شرکتهای آمریکایی شعباتی از تولیدکنندگان مداد اروپایی هستند و بعضی کاملا مستقل.
{ لاک غلط گیر سی کلاس ، در هر آب و هوایی همراه خطا پوش شماست }

اولین مدادهایی که در ایالات متحده ساخته شدند توسط نجاری به نام ویلیام مور اهل کنکورد ماساچوست بودند. چند سال بعد جوزف دیکسون و همسرش در خانه خود و به صورت دست ساز مداد ساختند. دیکسون دستگاهی اختراع کرد که می توانست در هر دقیقه 132 مداد تولید کند. تا سال 1876 مدادهای دیکسون و تقریبا تمام مدادهای دیگر مربع شکل بودند. سپس شش گوشه، گرد و کم کم با اشکال مختلف که هر کدام در پاسخ به نیازی خاص طراحی شده بود.

شرکت جنرال پنسل با مرکز پخش مستقر در کالیفرنیا منبع اصلی تمام این اطلاعات است. کارخانه این شرکت اکنون تحت مدیریت سندی وایسنبورن است و از سال 1885 تا کنون در نیوجرسی مرکز تولید مداد بوده است. شرکت آمریکن پنسل توسط تولیدکننده ای آلمانی به نام ادوارد وایسنبورن پایه گذاری و در سال 1885 فروخته شد. پسر ادوارد، اسکار، ساخت مداد را در جرسی سیتی شروع کرد و نام پنسل اکسچنج را برای شرکت انتخاب نمود. وی در سال 1914 به کارخانه خود نقل مکان کرد و 30 سال بعد نام شرکت به شرکت جنرال پنسل تغییر یافت. این کارخانه سالی 72 میلیون عدد مداد در 350 نوع مختلف را تولید می کند.
{با آرامش تحریر می کنید با محصولات سی کلاس }

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
با ما
در تماس باشید
نشانی: تهران، خیابان سعدی شمالی، کوچه جابرزاده، پاساژ سرزمین چرم، طبقه چهارم
تلفن: ۳۴۶۷۹۰۰۰-۰۲۱
کدپستی: ۱۱۴۶۶۵۶۹۵۷
پست الکترونیک : info@cclass.ir
فروش سازمانی : ۰۹۱۲۷۹۹۴۲۰۶

ارسال پیام