نکاتی درباره مداد و مداد تراش

(ارسال شده در ۱۳۹۴/۰۷/۲۶ - ساعت ۱۸:۲۵)
نکاتی درباره مداد و مداد تراش
گرافیت شکلی از کربن است که اولین بار در سال 1564 در دره سیتویت انگلستان توسط فردی ناشناس کشف شد. کمی بعد از این اکتشاف، اولین مداد ها در همان منطقه ساخته شدند.
پیشرفت جدی در صنعت مداد سازی زمانی رخ داد که شیمیدان فرانسوی نیکلاس کنته فرآیند تولید مداد را در سال 1795 به ثبت رساند. او از مخلوطی از خاک رس و گرافیت را در آتش قرار میداد و سپس آن مخلوط را در ظرفی چوبی می گذاشت. مدادی که او می ساخت به شکل سیلندر بود و یک چاک داشت. یک تکه مغز مداد مربع شکل داخل شکاف با چسب محکم می شد و بعد یک رشته چوبی برای پر کردن بقیه شکاف مورد استفاده قرار می گرفت. نام مداد از زبان انگلیسی کهن به معنای برس گرفته شد. روش کنته در استفاده از آتش کوره و پودر کردن گرافیت و خاک رس این امکان را فراهم کرد که بتوان مداد را با هر نرمی یا سختی دلخواه تولید نمود. که این نکته برای هنرمندان و هنروران بسیار مهم است.
{ سی کلاس، عرضه کننده لوازم التحریر با کیفیت }

شارل ماری دلاکندامین دانشمند و محقق فرانسوی اولین اروپایی ای بود که ماده طبیعی ای به نام کائوچوی سرخ پوستان آمریکا را به همراه آورد. وی در سال 1736 نمونه ای از آن را به موسسه فرانسه در پاریس تحویل داد. سرخ پوستان آمریکای جنوبی از این کائوچو برای ساختن توپ بازی و بعنوان چسب مخصوص چسباندن پر و چیزهای مختلف دیگر به بدنشان استفاده می کردند.
اولین ثبت اختراع پاک کن چسبیده به یک مداد در سال 1858 به نام شخصی از فیلادلفیا موسوم به هیمن لیپمن ثبت شده است. بعدها این حق اختراع لغو شد چون تنها ترکیبی از دو شیء بود که هیچ استفاده ابتکاری ای در آن به چشم نمی خورد.
{ محصولات سی کلاس در جیب های با کلاس }
در آغاز برای تراشیدن مدادها از قلم تراش استفاده می کردند. به این دلیل از این نام استفاده میشد که که از آنها برای شکل دادن به قلم پر استفاده میگردید. در سال 1828 برنارد لاسیمون، ریاضیدانی فرانسوی، درخواست ثبت اختراعی را ارسال نمود که برای تیز کردن و تراشیدن مداد استفاده می شد. (اختراع شماره 2444 فرانسه). با این حال تا سال 1847 که شخصی به نام تری د استوا اختراع اولین مدادتراش (با شکلی که امروز می شناسیم) را ثبت کرد، اختراعی در این مورد ثبت نشد. 
جان لی لاو اهل فال ریور، مداد تراش لاو را طراحی کرد. اختراع لاو مدادتراشی بسیار ساده و قابل حمل بود که هنرمندان زیادی از آن استفاده می کردند. مداد داخل حفره مدادتراش قرار میگرفت و با دست می چرخید. این اختراع در 23 نوامبر 1897 (تحت شماره 594114 آمریکا) به ثبت رسید.
بر اساس یکی از منابع، شرکت هاماچر شلمر نیویورک تولید کننده اولین مدادتراش الکتریکی بوده که اوایل دهه 1940 توسط ریموند لئوی طراحی شده بود.
در سال 1861 ابرهارد فابر اولین کارخانه تولید مداد را در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا تاسیس نمود.
{از خواندن و نوشتن لذت ببرید با محصولات سی کلاس }

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
با ما
در تماس باشید
نشانی: تهران، خیابان سعدی شمالی، کوچه جابرزاده، پاساژ سرزمین چرم، طبقه چهارم
تلفن: ۳۴۶۷۹۰۰۰-۰۲۱
کدپستی: ۱۱۴۶۶۵۶۹۵۷
پست الکترونیک : info@cclass.ir
فروش سازمانی : ۰۹۱۲۷۹۹۴۲۰۶

ارسال پیام